The Weeknd trekker seg fra H&M-samarbeid pga denne

– Våknet opp sjokkert og flau over dette bildet, skrev The Weeknd på Twitter.

En sjokkert The Weeknd vil ikke jobbe med H&M igjen etter denne genseren og reklamekampanjen.
Publisert 10. jan. 2018
Sist oppdatert 10. jan. 2018

– Våknet i morges sjokkert og flau over dette bildet. Jeg er dypt fornærmet og kommer ikke til å samarbeide mer med H&M, skrev The Weeknd på Twitter og tagget H&M i statusen.

Fremstillingen som gjorde artisten sint, viser en mørk gutt i en hettegenser hvor det står på brystet: «Coolest monkey in the jungle».

The Weeknd deler på Twitter at han er dypt fornærmet over bildet til H&M.

Abel Tesfaye, eller The Weeknd, som artisten kaller seg, har tidligere samarbeidet med H&M om en kleskampanje, men nå kutter stjernen alle bånd med kleskjeden.

"Coolest monkey in the jungle" står det på genseren til gutten på bildet.

H&M har lagt seg flate og beklager ape-hettegenseren. De har trukket både genseren og bildet etter sinte reaksjoner veltet over nettet.

– Det er åpenbart at våre rutiner ikke har blitt fulgt som de skal, sa H&M om bildet.

– Vi vil uten tvil nøye etterforske hvorfor dette har skjedd for å forhindre at en sånn type feil blir gjort igjen.

Diddy og andre Twitter-brukere postet en annen versjon av bildet etter de fikk med seg H&M-kampanjen. På det nye bildet har gutten krone på hodet, og genseren har teksten «Coolest king in the world»:

Diddy og andre Twitter-brukere postet en annen versjon av bildet etter de fikk med seg H&M-kampanjen.