The Weeknd trekker seg fra H&M-samarbeid pga denne
– Våknet opp sjokkert og flau over dette bildet, skrev The Weeknd på Twitter.
Sist oppdatert 10. jan. 2018
– Våknet i morges sjokkert og flau over dette bildet. Jeg er dypt fornærmet og kommer ikke til å samarbeide mer med H&M, skrev The Weeknd på Twitter og tagget H&M i statusen.
Fremstillingen som gjorde artisten sint, viser en mørk gutt i en hettegenser hvor det står på brystet: «Coolest monkey in the jungle».
Abel Tesfaye, eller The Weeknd, som artisten kaller seg, har tidligere samarbeidet med H&M om en kleskampanje, men nå kutter stjernen alle bånd med kleskjeden.
H&M har lagt seg flate og beklager ape-hettegenseren. De har trukket både genseren og bildet etter sinte reaksjoner veltet over nettet.
– Det er åpenbart at våre rutiner ikke har blitt fulgt som de skal, sa H&M om bildet.
– Vi vil uten tvil nøye etterforske hvorfor dette har skjedd for å forhindre at en sånn type feil blir gjort igjen.
Diddy og andre Twitter-brukere postet en annen versjon av bildet etter de fikk med seg H&M-kampanjen. På det nye bildet har gutten krone på hodet, og genseren har teksten «Coolest king in the world»: