Rihanna kostet Snapchat seks milliarder kroner

Aksjene stuper etter Snapchat-reklame som tuller med partnervold.

Rihannas kritikk til Snapchat, kostet appen seks milliarder kroner.
Publisert 20. mars 2018
Sist oppdatert 24. mai 2019

Svindyr Snapchat-blemme. Om du ikke har fått det med deg – forrige uke kom Snapchat ut med en reklame som gjorde brukerne forbanna. I reklameposten spurte nemlig Snapchat brukerne sine om de helst ville daske Rihanna eller slå Chris Brown. Dette gjorde mange forbanna, og den som ble mest sjokkert var nok hovedpersonen selv i reklamen – Rihanna.

Snapchat fjernet reklamen og unnskyldte seg, men skaden var allerede skjedd. Rihanna skrev en krass offentlig innlegg til Snapchat på sin instagram hvor hun oppfordret til å "throw the whole app-ology away".

– Snapchat vet at dere ikke er min favoritt app der ute, men jeg prøver bare å finne ut hva som er poenget med dette rotet. Jeg ønsker å si det er ignoranse, men jeg vet at dere ikke er så dumme, skrev Rihanna.

Fans begynte å dele tanker om at de ville slette appen, og resultatene viste seg straks på aksjemarkedet. Snapchat-aksjer falt kraftig og Snapchat har nå tapt 800 millioner dollar, som tilsier seks milliarder kroner!

Denne fyren på Twitter forklarer det best:

Snapchats aksjer falt kraftig etter kritikken fra en av verdens største popstjerner.

Rihanna for president, eller?